- Beslut, insyn och rättssäkerhet
- Dialog och synpunkter
- Diarium och arkiv
- E-tjänster, självservice, blanketter
- Karta och geografisk information, GIS
- Kommunens organisation
-
Kommunfakta
-
Avgifter och taxor
- Avgifter för kommunalt vatten och avlopp
- Avgifter för torghandel
- Avgifter inom kulturskolan
- Avgifter inom miljö- och byggnämndens verksamhet
- Avgifter inom socialnämndens verksamheter
- Barnomsorgstaxa
- Fakturor från Vaggeryds kommun
- Taxor för sotning och brandskyddskontroll
-
Taxor och avgifter 2025 Vaggeryds kommun kommunstyrelsen
Pdf, 844.8 kB.
- Taxor och avgifter för Räddningstjänsterns externa tjänster
- Befolkning, invånare
- Ekonomi, budget och redovisning
- Försäkringar
- Industrihistoria
- Internationell samverkan, EU
- Kommunvapen
- Marknadsplan, platsvarumärke
- Priser och stipendier
- Samverkan och nätverk
- Valresultat, mandatfördelning
-
Avgifter och taxor
- Kontakta kommunen
- Mål, styrning och uppföljning
- Möten, kallelser och protokoll
- Press- och informationsmaterial
- Nyhetsarkiv, Kommun och politik
- Viktigt just nu
- Strategiskt hållbarhets- och utvecklingsprogram
- Demokratiutveckling
- Jobba hos oss
- Handbok för förtroendevalda
Kommun och politik
- Ingen giltig användare vald.
- Öppettider
- mån-tors: 8:00-16:30, fre: 8:00-16:00
- Besöksadress
- Bangårdsgatan 2, Skillingaryd
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ställ en fråga
SKR Öppna jämförelser Insikt
SKR Öppna jämförelser Insikt är en servicemätning av kommunernas myndighetsutövning. I första hand mäts servicen för gruppen företagare, men kommunerna har även möjlighet att mäta nöjdheten hos privatpersoner, ideella föreningar och offentliga organisationer.
En enkät skickas till kunder (företagare, privatpersoner m.fl.) som haft ett avslutat myndighetsärende med kommunen under mätperioden. Sex myndighetsområden mäts: brandskydd, bygglov, markupplåtelse, miljö- och hälsoskydd, livsmedelskontroll samt serveringstillstånd.
Från 2021 deltar Vaggeryds kommun även med upphandlingsärenden.
Enkäten innehåller bakgrundsfrågor, tre NKI-frågor (nöjd-kund-index) samt frågor kopplade till sex serviceområden: information, tillgänglighet, bemötande, kompetens, rättssäkerhet och effektivitet.
Undersökningen sker i samarbete med Stockholm Business Alliance (SBA) och Business Region Göteborg (BRG).
SKR offentliggör i månadsskiftet april/maj året efter mätåret de nationella resultaten samt kommunrankningar för gruppen företagare i en så kallad Öppen jämförelse Företagsklimat.
Genom ett webbverktyg från SKR kan deltagande kommuner också följa resultatet SKR under året och över tid.
NKI-gradering
- 80 eller högre: Mycket högt,
- 70 till 80: Högt,
- 62 till 69: Godkänt,
- 50 till 61: Lågt,
- 50 eller lägre: Mycket lågt
Endast områden med över 7 svar synliggörs.
Tack för att du hjälper oss förbättra webbplatsen!
Vad kan vi förbättra?
Senast uppdaterad:
Sidansvarig:
Johan Lundell