- Beslut, insyn och rättssäkerhet
- Dialog och synpunkter
- Diarium och arkiv
- E-tjänster, självservice, blanketter
- Karta och geografisk information, GIS
- Kommunens organisation
-
Kommunfakta
-
Avgifter och taxor
- Avgifter för kommunalt vatten och avlopp
- Avgifter för torghandel
- Avgifter inom kulturskolan
- Avgifter inom miljö- och byggnämndens verksamhet
- Avgifter inom socialnämndens verksamheter
- Barnomsorgstaxa
- Fakturor från Vaggeryds kommun
- Taxor för sotning och brandskyddskontroll
- Taxor och avgifter 2024 Vaggeryds kommun kommunstyrelsen Pdf, 1.3 MB.
- Taxor och avgifter för Räddningstjänsterns externa tjänster
- Befolkning, invånare
- Ekonomi, budget och redovisning
- Försäkringar
- Industrihistoria
- Internationell samverkan, EU
- Kommunvapen
- Marknadsplan, platsvarumärke
- Priser och stipendier
- Samverkan och nätverk
- Valresultat, mandatfördelning
-
Avgifter och taxor
- Kontakta kommunen
- Mål, styrning och uppföljning
- Möten, kallelser och protokoll
- Press- och informationsmaterial
- Nyhetsarkiv, Kommun och politik
- Viktigt just nu
- Hållbar utveckling – Agenda 2030
- Demokratiutveckling
-
Jobba hos oss
- Bli god man
- Bli kontaktperson
- Bli särskild förordnad vårdnadshavare
- Feriepraktik
- Lediga jobb
- Personal berättar
- Praktik under utbildning
- Prova-På-Dag
-
Sommarjobb
- Frågor och svar om semestervikariat inom socialförvaltningen
- Sommarjobba inom särskilt boende
- Sommarjobba inom hemtjänsten
- Sommarjobba på natten
- Sommarjobba inom gruppbostad
- Sommarjobba inom hälso- och sjukvård
- Sommarjobba på Skogsvägens kortis för barn och unga
- Sommarjobba inom boendestöd
- Sommarjobba inom kostenheten
- Sommarjobba inom IHR
- JOBB GPS Värnamo
- Vägen mot heltid
- Handbok för förtroendevalda
- EU-valet 2024
Kommun och politik
-
Vaggeryds kommun
Box 43, 568 21 Skillingaryd
info@vaggeryd.se
0370-67 80 00
- Öppettider
- mån-tors: 8:00-16:30, fre: 8:00-16:00
- Besöksadress
- Bangårdsgatan 2, Skillingaryd Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ställ en fråga
Behandling av personuppgifter, GDPR
Här finns information om hur vi hanterar personuppgifter som registreras om dig när du kontaktar oss, använder våra tjänster eller deltar i verksamheter.
Olika typer av personuppgiftshantering
Varje nämnd eller styrelse i Vaggeryds kommuns organisation är ansvarig för personuppgifterna inom sitt verksamhetsområde.
Nedan listas sidor mer om hur personuppgifter registreras och behandlas i olika situationer och ärenden.
Här finns också kontaktuppgifter till vårt dataskyddsomdsombud och vad du ska göra om du upptäcker en personuppgiftsincident
(sidan är under uppdatering)
Förtroendevalda politiker hantering av personuppgifter
Kamerabevakning personuppgiftsbehandling
Parkeringstillstånd personuppgiftsbehandling
Dataskyddsombud
Dataskyddsombud
Vaggeryds kommun har ett dataskyddsombud. Ombudets roll är att kontrollera att dataskyddsförordningen (GDPR) följs inom organisationen genom att till exempel utföra kontroller och informationsinsatser.
Dataskyddsombudets uppgifter:
- Övervaka nämndernas och styrelsens efterlevnad av dataskyddslagstiftningen.
- Informera och ge råd till verksamheterna vilket också kan omfatta vissa utbildningsinsatser.
- Möjlig kontaktyta för registrerade och för tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).
Ombudets roll inom specifika områden och frågor
- Personuppgiftsincidenter – rådgivande roll
- Registrerades rättigheter – rådgivande roll
- Konsekvensbedömningar – rådgivande roll
Om du har synpunkter på Vaggeryds kommuns behandling av personuppgifter, kan du kontakta vårt dataskyddsombud
Niclas Nordström,
E-post: stk-dataskyddsombud@jonkoping.se
Telefon: 036-10 28 02
Personuppgiftsincidenter
Personuppgiftsincidenter
Här hittar du information om vad du ska göra om du upptäcker någon form av personuppgiftsincident.
Med personuppgiftsincident avses en säkerhetsincident som leder till oavsiktlig eller olaglig förstöring, förlust eller ändring eller till obehörigt röjande av eller obehörig åtkomst till de personuppgifter som överförts, lagrats eller på annat sätt behandlats (art. 4.12 GDPR).
Exempel på personuppgiftsincidenter:
- Stulen eller borttappad dator, telefon eller läsplatta
- E-post eller brev som kommit till obehörig, exempelvis skickat till fel mottagare
- Papper med personuppgifter som kommit obehörig till del
- Personuppgifter som inte längre finns tillgängliga för nämnden och som påverkar de registrerade negativt
- Stulna eller borttappade passerkort, taggar eller nycklar
- För hög eller för låg behörighetsnivå
En personuppgiftsincident kan vara:
- digital och/eller analog
- intern och/eller extern
- oavsiktlig eller uppsåtlig, samt
- låg risk eller mycket hög risk beroende på bland annat vilka personuppgifter som omfattas av incidenten samt i vilket sammanhang uppgifterna behandlas. Oavsett risknivå ska alla incidenter dokumenteras.
Kontakt
För att rapportera eventuella personuppgiftsincidenter kan du kontakta respektive förvaltning. Du når dem genom att ringa till kontaktcenter, telefon: 0370-67 80 00.
Du kan också kontakta vårt dataskyddsombud.
Niclas Nordström, dataskyddsombud
E-post: stk-dataskyddsombud@jonkoping.se
Tack för att du hjälper oss förbättra webbplatsen!
Vad kan vi förbättra?
Senast uppdaterad:
Sidansvarig:
Torbjörn Åkerblad