Hälsogurun Jacob Gudiol besöker Skillingehus

Myter, överdrifter, missuppfattningar och sanningar. En föreläsning om hälsa och träning med hälsocoachen Jacob Gudiol, @gudiol Länk till annan webbplats.!

Jacob blev utsedd till årets Folkbildare 2021 och skriver och gör poddar på Träningslära och tyngre.se bland annat. Han är också med jämna mellanrum med på TV4 i Nyhetsmorgon och pratar om träning, kost och hälsa.

Den 27 september får du möjlighet att lyssna på hans föreläsning om myter, överdrifter, missuppfattningar och sanningar inom hälsa och träning. Platsen är Skillingehus!

Anmälan görs till vaggeryds.bibliotek@vaggeryd.se, inträde 100 kr, swishas på plats.

Arrangör: Hälsocenter Vaggeryds kommun, samt Vaggeryds kommun

onsdag 27 september, kl. 18.30

Om Jacob Gudiol

Mitt namn är Jacob Gudiol. Jag är 40 år och legitimerad fysioterapeut (sjukgymnast) med en Master i Sport Science inriktning sport medicine från Lunds Universitet. Jag är även nästan färdigutbildad civilingenjör (saknar 9 poäng som jag aldrig avslutade efter mitt examensarbetet 2009).

Mina huvudintressen är styrketräning, näringslära, fysiologi, vetenskap, fotboll och fysisk träning generellt.

Jag har gett ut två böcker, Forma Kroppen och maximera din prestation Länk till annan webbplats. släpptes 2011 och har sålt i över 14000 exemplar. Den här boken skrev jag tillsammans med Nicklas Neuman som numera har doktorerat inom kostvetenskap.

Den andra boken heter Skitmat – vad det är det, varför det gör dig fet och varför du fortsätter äta det Länk till annan webbplats. och den släppte jag hösten 2014 och i en uppdaterad upplaga i december 2017.

År 2021 blev jag även utnämnd till årets folkbildare 2021 Länk till annan webbplats.. Jag har även sen tidigare vunnit Guldhjärtat Länk till annan webbplats. två gånger. En gång 2012 för den här hemsidan och en gång 2019 för mitt arbete på Sociala Medier.

• Skillingehus, Bangårdsgatan 2, Skillingaryd