Konstverk Josefon Hultsbo

Konstverk (c) Josefin Hultsbo

Ställ ut konst i Skillingehus

Vaggeryds kommun har avsatt en utställningsyta på Skillingehus i teaterfoajén.  Lokala konstnärer och kreativa näringar kommer ha möjligheten att boka in ytan på 4 veckor för att visa upp sin konst.

Förutsättningar

Bokning sker digitalt, när bokningen kommit in till kommunen blir beställaren kontaktad av bokningsansvarig Marita Wågesson Sjöberg för avstämning kring datum för utställningen. Efter fastställt datum skrivs det ett avtal mellan kommunen och utställaren. Om avtal inte skrivs på inom en överenskommen tid kan tiden lämnas över till någon annan. Kommunen erbjuder möjlighet att signera avtal digitalt vid önskemål.

Bokningar kommer att ske löpande och hanteras i inkommen ordning, skulle det finnas önskemål om speciellt datum kan detta tillgodoses förutsatt att tiden är ledig. Annars gäller de tider som är fria i kalendern.

Praktisk information

Ytan har en tre (3) meter lång skena med tillhörande linor. Flera tavlor, beroende på storlek, kan hängas på samma lina. Inga hål får göras på väggen utav utställaren och linorna får inte klippas av. Broschyrställ för information om utställaren och konstverk samt stege finns tillgängligt.

Förutom bildkonst kan ytan även användas till att ställa ut skulpturer, olika former av hantverk och design.

Ansökan om bokning av utställning

Alla uppgifter som du lämnar vid bokning av utställning är obligatoriska, förutom övrig information. Dessa uppgifter kommer att gallras enligt avtal.

Kontaktuppgifter * (obligatorisk)
Syftet är för att kunna hantera ditt ärende.

Konstform - flervalsmöjligheter * (obligatorisk)
Konstform - flervalsmöjligheter

Skriv gärna månad eller del av året som passar bäst

Har du någon fråga eller fundering som du inte får svar på utifrån den information som finns tillgänglig på denna sida. Skriv gärna ner den här så att vi kan förberedda oss innan du blir kontaktad för bekräftelse av utställningsdatum.

Beata Vilkhed