Mobiltelefon med app

Bli ambassadör för platsen Vaggeryds kommun på Instagram

Vill du bli vår ambassadör på instagram genom att sköta instagramkontot @mittvaggeryd under en vecka? Vi vill att fler ska vara med och bygga bilden av platsen Vaggeryds kommun och agera goda ambassadörer.

Genom att ge olika personer som bor och verkar här tillgång till Instagramkontot @mittvaggeryd Länk till annan webbplats. kan vi tillsammans förmedla en bredare bild av platsen och de som bor, lever och verkar här. Vad är det som betyder något för dig och vilka människor som finns här är viktiga för dig? De bilderna vill vi ha många som delar.

1. Anmäl intresse om att bli ambassadör på Instagram

Även du som har ett eget Instagram eller Twitter-konto kan du hjälpa till genom att använda hashtaggen #mittvaggeryd när du delar bilder och inlägg från och om Vaggeryds kommun.

Regler för kommunens instagramkonto

• Första bilden du publicerar ska vara en ”selfie” där du presenterar dig själv.
  • Avsändaren på kontot ska inte vara en verksamhet eller ett evenemang. Avsändaren måste vara en person.
  • Du som fotograf representerar platsen Vaggeryds kommun. Bilderna som publiceras ska berätta något om och vara representativa för platsen – du bygger ett varumärke. Du ska dela din bild av platsen och människorna som bor, lever och verkar här.
  • Du som hanterar kontot får gärna ta bilder från din fritid, dock ska för privata bilder som till exempel det egna fredagsmyset och vad du äter för mat eller ser på TV undvikas.
  • Uppenbar reklam för produkter eller tjänster är ej tillåten.
  • På kontot publiceras fotografier - ej illustrationer, affischer eller text i bild
  • Instagramkontot får skötas under överenskommen period, vanligtvis under en veckas tid.
  • Du som användare måste ha en egen smart telefon med instagram-appen installerad för att logga in på kontot.
  • Bilderna som publiceras ska inte ha några ramar eller texter i bilderna – om du inte till exempel fotar en speciell skylt. Du får gärna använda filter som gör bilden intressant och tilltalande.
  • Alla bilder ska taggas med #mittvaggeryd och eventuellt egna taggar som du bestämmer för den tiden du sköter kontot. Lägg gärna till bildtexter till bilderna för att berätta mer om bilden och sammanhanget.
  • Du som sköter kontot ansvarar för att svara på frågor som ställs i kommentarsfältet. Ta hjälp av kommunens kommunikatörer om det krävs. Politisk diskussion ska inte föras i kommentarsfältet.
  • Personer som är med på bild ska godkänna det och veta att de publiceras på kommunens instagramkonto.
  • Lägg upp ett till två inlägg per dag för att hålla en bra balans i flödet under veckan. Variera gärna med funktionen "story".
  • Du får inte ändra eller ge ut kontoinformation till någon obehörig. Du får inte överlåta kontot till någon annan under din vecka.
  • Du som publicerar bilderna är ansvarig för att bilderna och bildtexterna inte strider mot svensk lagstiftning.

Om reglerna bryts kan du bli avstängd från att använda kontot.

Kommunens kommunikatörer kommer avgöra vem som blir aktuell att sköta instagramkontot under olika veckor. Ta gärna kontakt med någon av kommunens kommunikatörer om du har några frågor eller funderingar.

Intresseanmälan för @mittvaggeryd

Kontaktuppgifter * (obligatorisk)

I vilken roll vill du hantera kontot? * (obligatorisk)

Christin Henryd