Tävla: Lägg ut bild under Jaktskytte SM

Du som besöker SM i jaktskytte i Skillingaryd eller i Hok i helgen, har möjlighet att vara med i Vaggeryds kommuns fototävling! Vinn en biljett till den exklusiva jaktmiddagen den 16 september på Tallnäs, eller en unik naturupplevelse på Södra hult!

Tävlingen pågår 11-13 augusti 2023

1:a pris: Exklusiv jaktmiddag! En biljett till Youtube-kanalen Shots & Pots Länk till annan webbplats. exklusiva jaktmiddag den 16 september på Stiftsgården Tallnäs! (värde 1395 kr)

2:a pris: Lär dig bågskytte från hästrygg (eller annan upplevelse) hos Södra hults Naturupplevelser (värde 750 kr)

3:e pris: Presentkort till butiker i Vår lilla stad (värde 300 kr).

Gör så här:

Publicera en bild från helgens jaktskytte-SM på Facebook eller Instagram. Tagga inlägget med #jaktskytteSM2023, #vaggerydskommun samt
@mittvaggeryd.

Vinnare utses på måndag!

Tips på upplevelser att kombinera med ett besök på Jaktskytte SM

1. Hooks herrgård Länk till annan webbplats.: Lyxigt spa, bastuar, behandlingar, finrestaurang, boende. Här blir du ordentligt ompysslad.
  2. Hagshultskossornas gårdsbutik Länk till annan webbplats.. En välfylld och mysig gårdsbutik med prisade produkter i hög kvalitet från olika småskaliga lantbrukare.
  3. Ängabackens Björksoda i Sonarp Länk till annan webbplats.. Uppfriskande dryck gjord på björksav. Gårdsbutiken erbjuder även andra mathantverk samt provningar och middagar efter bokningar.
  4. Baka vedeldad pizza i vildmarken hos Kylås Vildmarksby! Vid sjökanten står en vedeldad ugn, omgiven av skog och tystnad. I denna vildmark kan du lära dig att baka pizza i en fantastisk miljö! Tillsammans kavlar vi degar och provar olika garneringar och tillbehör.
  5. Sagor och sägner i skogen: En erfaren guide tar er med ut på en John Bauer-inspirerad resa till fots där du får ta del av berättelser, sagor och sägner. Passar både vuxna och barn.
  6. Vandra med en egen alpacka i en timma, kombinera med ett besök på intilliggande plantskolan i Fagerhult.