Välkomstskylt vid infarten till Skillingaryd

Annonsera evenemang på välkomstskyltarna

Vid infartsvägarna till orterna Vaggeryd, Skillingaryd och Hok finns välkomstskyltar där det är möjligt för arrangörer att annonsera evenemang.

Det finns två skyltar till respektive ort. På skyltarna i Vaggeryd och Skillingaryd finns plats för annonsering av två evenemang. På skyltarna i Hok finns plats för ett evenemang.

Kostnad

Vaggeryds kommun tar inte ut någon avgift för själva annonsplatsen. Det är positivt att skyltarna kan användas för att informera invånare och besökare om aktuella evenemang.

Däremot måste varje arrangör själv bekosta skyltmaterialet och tryckningen. Det är möjligt att göra skyltarna på ett sådant sätt att de kan återanvändas vid återkommande evenemang. Kostnaden för ett skyltföretag att framställa skyltar är ca 900-1300 kronor per skylt, exklusive moms, beroende på utformning.

Bokning och mer information

Bokningen hanteras av kommunikatörerna på kanslienheten. Kommunikatörerna gör också utformningen av skylten och kan förmedla kontakt med skyltföretag. Kommunen sätter upp och tar ner budskapen, samt förvarar skyltmaterialet utan kostnad.

Skicka gärna din bokningsförfrågan via e-post: press@vaggeryd.se eller kontakta oss på kontaktuppgifterna under kontaktfliken ovan.