Obs! Denna nyhet är ändrad 2023-04-20 men kan vara inaktuell.

Anna-Stina Ottosson och Josefin Scher.

Anna-Stina Ottosson och Josefin Scher är musikstipendiater.

Anna-Stina Ottosson och Josefin Scher är årets musikstipendiater

Anna-Stina Ottosson och Josefin Scher tilldelas 2023 års stipendium från Ella och Ingeborg Jonssons musikutbildningsfond. Stipendiesumman är 7500 kr vardera.

Anna-Stina Ottosson

Anna-Stina Ottosson studerar på Glimåka folkhögskola med inriktning på gospelmusik och har sedan tidig ålder spelat orgel och piano och fortsatt utvecklat sin musikalitet genom att spela cello.

Vi citerar Anna-Stina som är ”tacksam för musiklivet i kyrkorna i Vaggeryds kommun som har gett mig möjlighet och uppmuntran till att spela och sjunga vid olika tillfällen.” och gläds över att via Ella och Ingeborgs Jonssons musikutbildningsfond bidra till fortsatta studier inom musik.

Josefin Scher

Josefin Scher studerar på Linneuniversitet och utbildar sig till singer/songwriter och har arbetat som handledare i musik med att låta hälsa och musik vara en del av LSS verksamheten i Värnamo kommun.

Vi citerar Josefin ”Jag vill att musiken skall ta sin rätta plats i mitt liv” och gläds över att via Ella och Ingeborgs Jonssons musikutbildningsfond bidra till att musikaliska berättelser kan skapas.

Anna-Stina Ottosson

Anna-Stina Ottosson.