Nytt bokningssystem för anmälan till aktiviteter och föreningsregistrering i Vaggeryds kommun

Vaggeryds kommun inför ett nytt bokningssystem, under vecka 34, där invånarna smidigt kan anmäla sig till önskade aktiviteter och där föreningar enkelt kan registrera sig i kommunens föreningsregister.

Med det nya, moderna bokningssystemet blir anmälningsprocessen till aktiviteter enklare och tillgängligt för alla som har en e-legitimation. För föreningar i Vaggeryds kommun innebär systemet en smidig och effektiv lösning för att registrera sig i kommunens föreningsregister. Genom att använda det nya systemet kan föreningsrepresentanter enkelt fylla i nödvändiga uppgifter och säkerställa att deras förening är korrekt och aktuell i registret. Det nya systemet innebär också en enklare hantering av aktivitetsstöd och bidrag till föreningar.

Första grupperna till höstens simskola kommer att bli synliga 1 augusti och anmälan öppnas 21 augusti klockan 12.00. Mer information kommer innan Rbok lanseras i augusti.

Christin Henryd