Anna-Stina Ottosson och Josefin Scher tilldelades 2023 års stipendium från Ella och Ingeborg Jonssons musikutbildningsfond.

Ansök om musikstipendium 2024

Ella och Ingeborg Jonsson musikutbildningsfond är en fond som har till syftet att främja högre musikalisk utbildning, vilket avser eftergymnasiala studier och kan sökas av ungdomar från Vaggeryds kommun.

Känner du någon som går en eftergymnasial musikutbildning och kan behöva extra pengar till exempelvis nya instrument, digitala program för att skapa musik, litteratur eller behöver en extra peng till en musikalisk studieresa som ingår in en utbildning. Tveka inte att skicka länken vidare för en ansökan om stipendium.

Stipendiet är på max 11 500 kr.

Ansökan om musikstipendium sker via kommunens system Rbok. För att kunna söka behöver du logga in via BankID och registrera dig som kund.

Vi vill ha din ansökan senast fredag 1 mars 2024.

Beata Vilkhed